Създаване и развитие на технологията ми

Устойство за намаляване разхода на гориво в автомобила
BUTTON_POST_REPLY
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от caduceus »

Колеги,
тия дни поработих, направих някои нови варианти на К3 и едно друго изделие и проведох доста тестове. Засега ще кажа накратко, че имам прототип на нов проточен немагнитен оптимизатор с максимални размери 4х4х4 см и тороидална форма. При еднократно преминаване на вода през него, с дебит около 3 литра в минута, водата придобива заряд +9,/640/ което е доста и като заряд, и като дебит. Това обаче е пробна и недоказана в практиката технология и само споменавам, че я вече има. Айкроу има подобно изделие което проверявахме наскоро тук и може би попаднах на същия ефект случайно :) Ще се доразвива тепърва.
На второ място, опитвам се да подобря още К3 за да стигна до твърди 50% ефект при газови коли с донастройка, а не само при най-подходящите единични случаи. Това значи при тях нещата да отидат на поне 60% икономия и вървене като на бензин или по-добро. Това явно е границата на зоновата технология на К3, нагоре трябва друго ;)
Имам въпрос къв вас като потребители.
За да направя горното, трябва да сменя някои елементи на К3 с с доста по-скъпи, операциите по направата му стават с пет повече, а се налага и ползването на допълнителни материали. Това значи, че трябва да се вдигне цената с около 30-35 лв на комплект, т.е. да стане 190-195 лв. Другия вариант е да го оставя както си е на 35-40% на К3 с новите бобини, старата цена от 160 лв и да не се занимавам с глупости :-) Или да има два варианта, слаб и по-евтин за бензин /там и без това няма да се самонастрои на по-бедна смес поради ограниченията в компа/ и по-силен, само за газ + ръчна донастройка над автоматичните ограничения?
Заслужава ли си въобще да се занимавам с подобрението според вас? Говоря не за единични тестови бройки, а за масовото производство. Смятате ли че е разумно да спра на сравнително "нормалните" 35-40% от гледна точка на безопасност или др. съображения?
Поздрави!
smsi-h
МненияCOLON 287
Регистриран наCOLON Пон Сеп 09, 2013 5:37 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от smsi-h »

Драги Кадуцеусе,

Тъй като от две седмици съм с последния вариант на К3, който ти имаше добрината и удоволствието да ми пратиш, мога вече да впиша първите резултати.

Отчитам леко завишена мощност на двигателя. И тъй като исках да запазя старото положение на мощност и вървеж, се наложи да намаля при изпарителя врътката за бавните обороти до 800, и плюс това също да намаля т.н. тройник с четвърт /намалих го с четвърт, щото и без това с предишния варинт на К3 подаването на газта беше на минимум, почти да неравномерна работа и на тласъци на двигателя/. Въпреки, че не съм пипал настройките на ТАП-а, при намаленото подаване на газ, колата си ускорява нормално 50-60 км/ч до 100 км/ч по нанагорнище на пета предавка, както и с предишния вариант К3. Но се появи различие в т. н. дизелов режим на пета, на равно, без подаване на газ. При предишния вариант К3 19-ката си поддържаше на пета предавка по равно скорост около 40 км, а сега, с последния вариант К3, поддържа около 30 км на пета и при ускоряване започва да набира обороти и скорост нормално без даже да причуква аванса /ей, това какво значи чукане на аванс, го забравих още от есента/. Единствения минус е този, че малко изтормозвам двигателя, щото при скорост 30 км на пета, се подържат обороти около 1200, което в някои момент лашка двигателя и съответно цялата кола, т.е. има реална опасност да счупя колянов или разпределенителен вал, или пък да изроня някоя зъбчатка в скоростната кутия. И съответно да посъветвам съгаражниците, който кара с последния вариант на К3, моля да внимава с оборотите на висока предавка, появи ли се лашкане, веднага подавайте газ или включвайте на по-ниска предавка.

И с предишния вариант на К3 из града ни си карах главно на висока предавка, от трета нагоре, а на дългите и прави участъци задължително 5-та. При бензин, едно време, когато нямах газова уредба, съм включвал на градско максимум четвърта. Така е и сега, с новия варинт на К3, но с вече намалено подаване на газ. Просто се опитах да запазя старата мощност на двигателя.

Другата важна констатация... При предшния вариант на К3 се забелязваше затихване на бръмченето на двигателя при скорости над 85 км. В момента, с най-новия вариант на К3 затихването при скорост над 85 км се увеличи и при поддържане на скорост от 90-95 км в купето се чуват дрънченето на окачването, извинете ме, ама колата ми е 1991 год., и биенето на вятъра по стъклата. Двигателят все едно го няма. В същия момент, въпреки намаляването на врътките на газта, натискането на педала ми е същото, както беше с предишния вариант на К3 и колата си достига нормално скорости до 100 и над 100 км. Просто никога не съм натискал газта до долу. Обаче, в момента, в който си дръпна педала от газта и дросела се затвори, т.е. предизвикам моторна спирачка, особено по нанадолнище, двигателят започва веднагически да бръмчи и да се чува. :angry:

Асене... Брато... При това горене дето ми е в момента просто не знам, кога ще ми се изпразни бутилката с газта. Аз че карам малко, малко карам, но при изминати около 50 км ми светят всичките лампи на поплавъка на бутилката и ми отчита, че е пълна, а тя е с вместимост 25 лт, и хваща газ около 23 лт. Тъй, че не очаквай скоро да ти дам отчет за разхода на газ! :pray: :worship: Съжалявам, че през март не засякох километража, но мога да се похваля, че през целия март изгорих 18 лт. газ и 3-5 лт. бензин за припалване сутрин, т.е. през целия месец съм си карал реното за около 30-35 лв. :sun:

А на въпроса ти... Естествено, че си заслужава да се занимаваш с подобрение на оптимизаторите. Това икономия от 60 % си е направо манна небесна. На каквато и да е цена си заслужава! И, съжалявам, но се налага да го напиша! В мен се появи осъзнателно притеснение. Притеснявам се, че при достигане на по-висока мощност на оптимизаторите, вече реално ми е трудно да направя намаляване на подаваната газ в двигателя. По-горе написах какво се получава, когато карам колата на пета с ниски обороти. Ако се намери начин да се намали газта още, какво би станало? Няма ли реална опасност за самия двигател? Предлагайте варианти колеги!
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от icrow »

При мен се окaзa нa фордa, че тaкa ми прaви и от предвaрението. Дaже се нaложи дa нaстроя дa се включвa ТAПa след 1250 оборотa. Според мен aко нaстроиш винтa нa изпaрителя би трябвaло дa се опрaви. Също провери вaкумa и предвaрениеието. Също тaкa aко се нaмaли въздухa в крaен случaй ще ти позволи по голямо обеднение. Aсене, колкото повече aртикули, толквa повече. Пък може дa е сaмо с поръчкa.
smsi-h
МненияCOLON 287
Регистриран наCOLON Пон Сеп 09, 2013 5:37 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от smsi-h »

icrow написаCOLONПри мен се окaзa нa фордa, че тaкa ми прaви и от предвaрението. Дaже се нaложи дa нaстроя дa се включвa ТAПa след 1250 оборотa. Според мен aко нaстроиш винтa нa изпaрителя би трябвaло дa се опрaви. Също провери вaкумa и предвaрениеието. Също тaкa aко се нaмaли въздухa в крaен случaй ще ти позволи по голямо обеднение.
Мисля, че проблемът с причукването на буталата при ниските обороти до 1200 се появява поради обедняването на сместа и успоредното с това включване на висока предавка. Проблемът отсъства, ако съм поне на втора предавка, но вече е наличен при трета скорост. Интересното е, че това причукване въобще, ама въобще не ми прилича на детонации /детонациите не са съвместими с газта, защото тя е по-калорична от бензина/. Дайте някакво решение! :dash: Обогатяването на сместа САМО при ниски обороти не е решение за мен, щото с К3 двигателят има мощност по целия диапазон на оборотите, а целта ми е икономия. Колкото по-малко газ, толкова по-добре!
Аватар
caduceus
Site Admin
МненияCOLON 2026
Регистриран наCOLON Нед Окт 28, 2012 6:11 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от caduceus »

Благодаря и на двама ви за добрите думи и предложенията!
Свилене, само за сведение, ти си със предпоследната К3 модификация :) Има и по-нова, но сега вървят тестове. Разликата в мощността им е около два пъти, а има терен да се увеличи още като плътност на енергията /другояче казано по-силен ОТ, демек оргонен ток/ а ОН /оргонното напрежение/ да остане на същото ниво. Това дава мекота на работа на двигателя и липса на детонации, както и мощност при свръхобеднени смеси. Очаквам с този модел, който ще е окончателно готов до няколко дни да приключи развитието на К3 като зонова технология и да стигна до 60-те %. Това ще е и на пазара вече с по-високата цена, не съм решил още да се занимавам ли да правя по-слабия за бензинови нерегулирани мотори или не.
По-нататък нещата отиват към едно друго нещо, с което се надявам да стигна до 80-85% на газ и май ще е дотам, що се отнася до съвременните двигатели. До месец-два ще го завърша като прототип, годен за монтаж в кола, но вероятно няма да го правя масово - не е ясно как ще се отрази на ДВГ за дълъг период от време, а и други едни съображения имам ;)
Във филма "Клондайк" по Дискавъри казаха една мисъл на Ралф Уолдо Емерсън, която бях позабравил:
Не ходете по утъпкани пътеки - идете там, където такива няма и прокарайте своята!"
В тази връзка се сетих за проф. Андреев и автотермията при карбураторните му Лади. Карбураторът е особено и много помагащо нещо от гледна точка на автотермията - спомнете си за Николай Тоскин, който изхворли ГНП от дизела и сложи карбуратор от Жигули - не е случайно... Тези хора са се занимавали на доста по-ниско теоретично ниво от нас, нямали са нашите колективни знания и опит и все пак са постигнали автотермия до 80-90%, а при режим на равномерно движение и 100%. Това е отличен резултат, на база на който после професора е написал книгите за автотермията, т.е. нещата са вървели отзад напред. Ние караме с инжекторни мотори, при които има не засмукване на сместа, а впръскване на горивото, електронно регулиране и т.н. - неща които са коренно различни и много, много затрудняващи автотермията. На всичко отгоре почти няма вече чугунени блокове като на Ладите, а алуминиеви, през които и оргонната пара от клетка на Джо не може да пробие. Затова нашата задача е по-трудна... Но ние вървим по нова пътека и проправяме път там, където го няма - на съвременните мотори. Затова ще ни е простено дори и да не преминем 80%-тната граница. Ще видим де, практиката ще покаже :hola:
Поздрави!

ПП
Ако си измерите компресията и знаете колко е била преди оптимизаторите, ще видите че се е качила - при колегата idurchev от 10,5 на 12 на Лада 2104 с обикновена газова и първо имала К1, после К3 :) Оттам също идва повече мощност, явно се натрупва катализиращ въглероден агент в цилиндрите и уплътнява, както споменава и проф.Андреев
Аватар
icrow
МненияCOLON 1856
Регистриран наCOLON Чет Май 02, 2013 9:49 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от icrow »

smsi-h при мен това нещо го правеше с 2 градуса отгоре на до 1000 оборота и до 1500 се дигаха до 6. но като спускам с ниска скорост и колата приклимчваше. Като изключа ТАП и номера спираше. Пробвай да намалиш малко постъпващия въздух и ще се разбере, а и според мен ще ти тръгне по добре колата.
Аватар
zhivko83
МненияCOLON 180
Регистриран наCOLON Съб Дек 07, 2013 2:52 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от zhivko83 »

+1
И аз давам моя глас за развитието на "К3". :witchy:
Мисля, че поста на Свилен е достатъчно показателен.
Дали ще е 160 или 200, при такава икономия и вървеж :gwitch: , май няма смисъл да се коментира.
Поздрави!
:sympathi:
Аватар
Slav
МненияCOLON 319
Регистриран наCOLON Пон Окт 21, 2013 5:08 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от Slav »

Аз също съм "ЗА" развитието на К3.

Поскъпването си заслужава :)
tati
МненияCOLON 32
Регистриран наCOLON Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от tati »

Когато има резултат от сътвореното -тогава има смисъл от всичко и във всичко което се прави . Макар и за едното УДОВОЛСТВИЕ само от постигнатото. :camera: Имате моето " ЗА :connie: "
tati
МненияCOLON 32
Регистриран наCOLON Нед Мар 09, 2014 8:03 pm

Re: Създаване и развитие на технологията ми

Мнение от tati »

Живко !
Какво стана със настройките? До къде я докара ?
:speak:
BUTTON_POST_REPLY