Philip написаCOLONБраво smsi-h :D
Поздравления и за начина на представяне - кратко, ясно, точно и с идеални снимки :D
Въпрос - От какъв материал си направил кутията? - Неръждавейка или черна ламарина?
Ха! Имало и друг въпрос
Когато ти се събере слой пепел, който покрива изхода на кутията, пламъка продължава да е така или се налага да изчистиш изхода и? Т.е. - жарта и пепелта спират ли излизането на сместа или тя продължава да преминава през тях и да действа по същия начин?
При доста по-голяма камина едно такова нещенце ли трябва според теб или повече?
Пробвал ли си какво става ако източника на газ е по-високо от горящите дърва?
Това е поредното просто, проверено и действащо нещо, излязло от този форум! 8-) :D
Още веднъж - браво! :D
Уважаеми гаражнико, на въпросите...
Всякаква ламарина става, но... Тъй като имаме нагряване, ама яко е е нагряването, имаме повишена корозия на метала на кутията, т.е. използваме точно този момент, повишеното окисление на метала на стружките, заради каталитичното действие на високата температура, при което се отнема кислород от водните пари, но пък то се получава и при самата кутия. Затова е за предпочитане неръждавейка. Аз използвах обикновена поцинкована, но след време ще трябва да правя нова кутия. Долната част от кутията може да се изработи от по-тънка ламарина, даже и 0,5 мм, но горната да е поне 0,8, щото като се нагрее започват едни изкривявания, не е за приказване. Желателно е на горната част на кутията да се направи частично оребряване, било то със зек апарат, или с някакво яко желязо да й се направят някакви ръбове, за да не се криви от температурата.
Втория въпрос... Бях го написал в единия пост, но не си внимавал!

Първоначално бях направил горната кутия почти по размера на долната и тя въобще не покриваше скарата. Задръстваше се с пепел и жар и водните пари трудно си намираха път до жарта, трудно се почистваше от пепелта преди всяко палене, ефекта на насищане на жарта и плазмата на огъня беше слаб и т.н. неприятности. След това изработих по-широк капак, който в момента покрива скарата и отворите на ребрата й по цялата й дължина около сантиметър. В резултат, имаме непрекъснато снабдяване на жарта с водни пари, отпадна нуждата да се чисти пепел, непрекъснато снабдяване на огъня с пари.
Третия въпрос... При по-голяма камина, хм... Ами работи според размерите на тухлата. И ако искаш да пускаш повече вода, имай в предвид, че част от нея ако не успее да се изпари, може да протече надолу, както на мен ми се получи два пъти поради това, че кантовете не съм ги запоявал, а само са допрени и водата, ако се събере в повече и не успее да се изпари тръгва да тече надолу. Внимателно с количеството вода, което се пуска! Важна подробност! Кантовете на долната кутия не могат да се запоят с обикновен калай или някаква друга подобна спойка, затова най-добре да се ползва тел апарат.
Третия въпрос... Преди две страници, бях дал видеота на руснака, който е изработил печка от подобен тип, но практически е спрял подаването на въздух в плазмата на огъня и подава И ЕДИНСТВЕНО само водни пари. Той има пароподаване непосредствено в жарта И С ДРУГА ТРЪБА НЕПОСРЕДСТВЕНО В ГОРНАТА ЧАСТ НА КАМЕРАТА. Въобще не ми стана ясно, защо ще подава пари и в горната част, щото оглаждането на димните газове ще доведе до липса на тяга в комина, но нейсе. Май отново ще трябва да гледам по-внимателно обясненията му.
Четвърти, непоискан, въпрос...

Използвах медна тръба 8мм, на която, в часта, която влиза в кутията, направихме 4мм дупки от двете й страни. Обаче, тъй като водата ни е доста варовита, се налага минимум на седмица да почиствам отворите на тръбата с кибритена клечка. 4мм са големи, но въпреки това се запушват.
Пети въпрос, пак непоискан...

Желателно е да се използват стружки от черно желязо, не алуминиеви, не неръждавейка, а бронз съвсем не. Иначе няма да се получи нищо. А ако не можеш да се снабдиш със стружки, отиваш в една железария, купуваш за два лева един метър пилешка непоцинкована мрежа, режеш една дължина, нагъваш я на хармоника от поне пет-шест пласта, ако не и 10 пласта, смачкваш я добре на питка и я поставяш под и над тръбата. Желателно е да изпълниш цялото пространство на кутията със стружки или мрежа. Ако мрежата е покрита със слой масло, използваш една гъбичка със препарат за измиване на съдове и махаш маслото. В първия вариант на катализатора, който направих миналата зима по първия руски образец сложих пилешка мрежа, която докато ръждяса напълно и спря да действа, минаха цели два месеца.