

Генератора ще представлява мотор асинхронен със маховик на оста от кола. На маховика ще се налепят магнити и ще се ползват намотки без магнитопроводи. Нещо подобно https://www.youtube.com/watch?v=TMaxbdz-1aE, но намотките ще са други.
Малко си е страшничко, като се развърта маховика.


С малко игра да улуча правилния капацитет за мотора постигнах на празен ход 0.65А на 220В 143Вт Със маховика консумацията се дигна на 1.09А 239Вт. За съжаление не разполагам с латер да намаля напрежението. Тогвава ще консумира доста по малко и ще утихне значително. С латера на Румен мотора се въртеше със 100В на 0.4А 40Вт. Разбира се не е с пълната сила, но пак няма спиране, а на мен ще ми трябва много по млако мощност.


И така. Имам магнити за проба жица също та почвам да работя усилено, когато имам време, а това е рядко и по малко. Като монтирам мотора в клетката /тази от бензиновия генератор смятам да ползвам панела с волтметъра и контактите също/ и сменя лгерите, че сега е много шумен ще направя видео да видите.
