Къде са пластините? На снимките не се виждат.
Ако слагаш пластини няма смисъл от засукването на самите маркучета.
Пластините са както Кадуцеус обясняваше за градинските маркучи, нали?
Турбонатори
Re: Турбонатори
Наблюдавам - анализирам - променям.
Re: Турбонатори
Юлиан
Сламките от безалкохолно са твърди и не се усукват, затова не стават за целта.
Филип
Абсолютно си прав, усуканите медни пластини са необходими, за да стане завихряне и по оста. Може да са само на изхода или входа, потокът си върви гладко после и въртенето не затихва бързо. Но трябва и пластмасовите да са усукани! Основната идея, разбира се е двойноцикличното движение да зареди с + оргон флуида при преминаване през турбонатора. Пластините трябва да са от мед или посребрена мед, защото това катализира допълнително процеса. Знам че е по-лесно от алуминиев лист, но ефектът ще е по-малък и синтезът непълен.
Фил 55
Трябва всичкият въздух да мине през системата, така че слагай си и по-малки маркучи наоколо, ако това ще уплътни, или просто уплътни тръбата като намотаеш нещо на турбонатора /текст. тиксо с мека дунапренена лента под него или др./ Аз лично така направих /последното/ с моя вариант, а дори и двойно да намалиш сечението на тръбата поради стените на маркучите и мястото между тях, не е голям проблем при обороти под 4000.
Поздрави!
Сламките от безалкохолно са твърди и не се усукват, затова не стават за целта.
Филип
Абсолютно си прав, усуканите медни пластини са необходими, за да стане завихряне и по оста. Може да са само на изхода или входа, потокът си върви гладко после и въртенето не затихва бързо. Но трябва и пластмасовите да са усукани! Основната идея, разбира се е двойноцикличното движение да зареди с + оргон флуида при преминаване през турбонатора. Пластините трябва да са от мед или посребрена мед, защото това катализира допълнително процеса. Знам че е по-лесно от алуминиев лист, но ефектът ще е по-малък и синтезът непълен.
Фил 55
Трябва всичкият въздух да мине през системата, така че слагай си и по-малки маркучи наоколо, ако това ще уплътни, или просто уплътни тръбата като намотаеш нещо на турбонатора /текст. тиксо с мека дунапренена лента под него или др./ Аз лично така направих /последното/ с моя вариант, а дори и двойно да намалиш сечението на тръбата поради стените на маркучите и мястото между тях, не е голям проблем при обороти под 4000.
Поздрави!
Re: Турбонатори
Пластините ще бъдат от медна ламарина, усукани както на водоактивиращата система с първообраз на Кадуцеус и турбонатора, правен от него през 2012 (има го в "мазето"). Добавям външен "спортен" филтър на колата поради невъзможност да се постави след нормалния филтър. До утре би трябвало да довърша всичко и да го монтирам.
Re: Турбонатори
Днес завърших турбонатора,наложи се да направя втори, и го изпробвах на колата. За съжаление се появи проблем -някакво тресене откъм ауспуха на празен ход и обороти близки до него и прекратих "експеримента". За изминати двайсетина километра ефекта беше следният: -на газ-влошаване, и то сериозно; на бензин- малко по-тиха работа,по скоро-приглушена и нормална,може би малко по-висока мощност. При отвор на въздуховода 5см в диаметър (площ 20см2) при мен се получи от 19 тръбички по 6мм диаметър полезна площ около 5см2, т.е. въздуха влиза с 1/4 от предишния си обем. Явно трябва да се използват много тънкостенни тръбички; малкият обем въздух е причина за лошата работа на газ с обикновена газова уредба без допълнителен реглаж.
- Прикачени файлове
-
- 2014-04-12 17.54.26.jpg (158.89 KiB) Прегледано 6949 пъти
-
- 2014-04-12 17.51.10.jpg (162.55 KiB) Прегледано 6949 пъти
-
- 2014-04-12 17.25.13.jpg (101.85 KiB) Прегледано 6949 пъти
Re: Турбонатори
Ами аз затова ги зарязах тия изделия, защото влошават снабдяването с въздух на мотора - особено при високи обороти. Но добре си се постарал да го направиш турбонатора
Поздрави!
Поздрави!
Re: Турбонатори
Направих си малко тестове днес с прозрачна тръба. Завихрянето беше реализирано с перки тип
два броя, като едната върти струята наляво другата надясно. Направих тест с пушек. Наблюдаваше се силно завихряне в центъра подобно на торнадо. Завихряне по слабо имаше и около торнадото. С двете перки и пушек се наблюдаваше лек хаус вътре между двете. Втория тест беше енергиен. С помоща на една вентилаторна печка надувах в тръбата въздух. Струята от печката беше 0.6. Само с перката завихряща надясно от тръбата излизаше 9./6/. С перката въртяща наляво -9./5/. С двете перки излизаше 9./12/! Като обърна тръбата на обратно излизаше -9./12/. Теста беше вдъхновен от Шаубергер. С любезното съдействие на Филип. 

Re: Турбонатори
Е де
Сигурен съм обаче, че ако сложиш това така на мястото на въздуховода, енергийните резултати ще са доста повече в плюс. По проста причина. Двигателя създава засмукване, което създава вакум при завихрянията (най-действащото според знанията на Шаубергер) и резултата ще е много по-впечатляващ, отколкото при духането в тръбата (демек налягане).
Знам колко е досадно някой да дава идеи ти самия като правиш нещо, но...
не мога да се спра
Ако сложиш поредица от може би седем такива поредни двойки завихрители (+ - ) на минимални разстояния един от друг и изолирани с картон, вече може би ще започне да се получава раздробяването на въздуха, нужно за автотермията. За материала ти знаеш по-добре от мен от какво е да са най-добре и с какво покритие.
Приятни и успешни забавления!

Сигурен съм обаче, че ако сложиш това така на мястото на въздуховода, енергийните резултати ще са доста повече в плюс. По проста причина. Двигателя създава засмукване, което създава вакум при завихрянията (най-действащото според знанията на Шаубергер) и резултата ще е много по-впечатляващ, отколкото при духането в тръбата (демек налягане).

Знам колко е досадно някой да дава идеи ти самия като правиш нещо, но...


Ако сложиш поредица от може би седем такива поредни двойки завихрители (+ - ) на минимални разстояния един от друг и изолирани с картон, вече може би ще започне да се получава раздробяването на въздуха, нужно за автотермията. За материала ти знаеш по-добре от мен от какво е да са най-добре и с какво покритие.
Приятни и успешни забавления!

Наблюдавам - анализирам - променям.
Re: Турбонатори
Възпитан съм да уважавам по възрастните от мен и да попивам акъл от тях. Така че съвети от хора като теб и Асен приемам без проблем.
Направих един пакет от новия и стария завихрител за колата ми, като новия е от дебела медна ламарина а стария е железен. Стария го преправих на ляво завихрящ. С по силна струя от сешоар
даде 9./146/ ОВ и 9./195/ ОА. Вероятно с вакум в колата ще стане още по мощно, както казваш. ще пробвам и с последователно наредени пакети. Но имам усещането, че ако се направи с няколко последователни ляво въртящи последвани от буферна зона и след това няколко дясно въртящи ще е по добре.
Впрочем много стана приятно в стаята, докато правих опитите, така че може да се направи нещо като енергитизиращ филтър за помещения.
Ето елементарен вариант за добиване не доста силен заряд. Сега ако някой почне да се оплаква, как не се дава информация за направа на такива устройства, просто не знам.
Направих един пакет от новия и стария завихрител за колата ми, като новия е от дебела медна ламарина а стария е железен. Стария го преправих на ляво завихрящ. С по силна струя от сешоар

Впрочем много стана приятно в стаята, докато правих опитите, така че може да се направи нещо като енергитизиращ филтър за помещения.
Ето елементарен вариант за добиване не доста силен заряд. Сега ако някой почне да се оплаква, как не се дава информация за направа на такива устройства, просто не знам.

Re: Турбонатори
Интересни резултати от новия турбонатор + пасивна намотка на тръбата. На празен ход времената на газта са ми около 5.20мс когато форсирам колата на 2000оборота времената нарастват само в първия момент до 5.8 и след това, като се установят стабилни обороти падат на 4.8мс. Разбира се това е без товар. На намотката ще и пусна импулси и ще закача в движение лаптопа да видя как ще са времената.
Re: Турбонатори
Сега колата върви с по 3-4мс по малко
Ама може да е и заради ламбдата де, но като цяло добре си върви колата. МАлко се усеща като карбораторна. С натискане на педала реагира без обичайното замисляне на инжекциона. Звука също е по друг. За съжаление на тръгване забравих импулсния генератор, но по късно ще излизам и ще пробвам и с него. Като я настъпя с целия педал и се усеща лек недотиг на въздух, но ще го преправя завихрителя и трябва да изчезне този проблем.
