АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатления
Публикувано наCOLON Пон Апр 28, 2014 9:28 am
Понеже съм на мнение, че всеки един член, на който и да било форум трябва да е с нещо полезен на другите пускам тази тема. Предварително искам да кажа, че не работя професионално в сферата на сервизно обслужване, настройка и текущи ремонти на МПС. С това искам дебело да подчертая, че смятам за полезно всеки от нас да споделя опита си в настройката, както и резултатите и впечатленията от самата нея, като не искам да претендирам за 100-процентова точност и коректност. Това разбира се, не би следвало да ни пречи да водим културна дискусия (дори и да поспорим) без да се обиждаме и да си раздаваме епитети. Тъй като тук твърдите, че сте по-скоро практици, отколкото теоритици - то аз откъм практическа гледна точка мога да се вместя единствено в категорията настройка на АГУ понеже през последните може би 4 години се занимавам само и единствено аз с автомобила си относно неговата настройка - вървеж, разход на газ.
Смятам също за редно всеки взел участие в темата все пак да напише за какъв автомобил става реч, на какъв пробег, запалителна система и управление на двигателя става реч.
Държа много да дискутираме и въпросът със запалването - кога, колко и как. Понеже аз лично съм на мнение, че при настройка с цел някаква оптимизация (по-добър вървеж или разход) трябва да се започне именно от запалителната система. Не визирам изобщо видовете свещи и техните характеристики - допускаме, че караме с най-подходящите и хубави на пазара за нашия автомобил. Става реч за ТАП или корекция от делкото (ако има такова, разбира се).
Споделете как точно настройвате автомобилите си, понеже бях инспириран от мнението на Кадуцеус за мерцедеса на неговия познат. Понеже аз както и да си настроя колата достигам до положение, в което оборот "нагоре" или "надолу" на тройника води до негативен резултат. Готов съм да споделя и няколко трика за настройка на празен ход, ако разбира се има интерес и към нея.
По-натам можем да дискутираме и един много важен възел на АГУ - а именно смесителната плочка, като там определено мога да дам идеи подкрепени с факти и тестове от моя страна.
Смятам също за редно всеки взел участие в темата все пак да напише за какъв автомобил става реч, на какъв пробег, запалителна система и управление на двигателя става реч.
Държа много да дискутираме и въпросът със запалването - кога, колко и как. Понеже аз лично съм на мнение, че при настройка с цел някаква оптимизация (по-добър вървеж или разход) трябва да се започне именно от запалителната система. Не визирам изобщо видовете свещи и техните характеристики - допускаме, че караме с най-подходящите и хубави на пазара за нашия автомобил. Става реч за ТАП или корекция от делкото (ако има такова, разбира се).
Споделете как точно настройвате автомобилите си, понеже бях инспириран от мнението на Кадуцеус за мерцедеса на неговия познат. Понеже аз както и да си настроя колата достигам до положение, в което оборот "нагоре" или "надолу" на тройника води до негативен резултат. Готов съм да споделя и няколко трика за настройка на празен ход, ако разбира се има интерес и към нея.
По-натам можем да дискутираме и един много важен възел на АГУ - а именно смесителната плочка, като там определено мога да дам идеи подкрепени с факти и тестове от моя страна.