Страница 1 от 10

Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Съб Фев 22, 2014 6:12 pm
от icrow
Мисля. че ще е добре да има отделна тема по въпроса.
Ето и моето последно извръщение по въпроса :lol:
Направих си тест каква искра реализират свещите и забелязах, че искрата бие не нагоре към електрода, а изкача там където се сгъва. Идеята ми беше, да не пречи извития негативен електрод на ГВС да бъде до искрата, колкото и малко да е все пак според мен има фактор на пречене. Въпреки, че налагането запълва всички празнини, все пак ми се струва, че там ще се образува завихряне. Та реших да резна електрода наполовина и искрата да бъде на горе долу 45 градуса. Така безпрепятственно да минава ГВС покрай централния електрод. Не знам дали ме разбрахте но на снимката се вижда горе долу. :lol: Пробвах ги на колата. Работи стабилно и добре за сега. И най-важното е, че кабелите престанаха да светят! Това ме дразнеше отдавна и как ли не ги настройвах свещите се си светеха кабелите. Ако не знаете газта явно има по голямо съпротивление от бензина и за това част от енергията не успява да мине, като искра а се разсейва през кабелите където може. На бензин светкавици няма. Даже си купих нови кабели защото не го знаех това и бях кофти разочарован, като ги сложих и продължиха да светят.

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Съб Фев 22, 2014 8:45 pm
от gomi
Ето един интересен тест на няколко свещи, мисля че ще е интересно на всички, има и тест на разположението на свеща спрямо цилиндъра.

http://www.autoreview.ru/archive/2004/22/svechi/

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Съб Фев 22, 2014 8:47 pm
от icrow
Изглежда интересно, но този руски :lol: Ще хвана жената малко да се поупражни . :lol:

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Съб Фев 22, 2014 10:36 pm
от icrow
Преди малко пак погледнах кабелите хубаво на тъмно, че да не съм се излъгал като се покривах с якето :lol: и няма никакви светкавички от кабелите. Това като цяло трябва да означава, че цялата енергия отива за искра и би трябвало изгарянето в цилиндъра да се подобри. :)

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Съб Фев 22, 2014 11:43 pm
от sheki
google преводача помага доста :) https://translate.google.bg/translate?h ... &sandbox=1
иначе от теста на тези руснаци като гледам на пръв поглед NGK v образната за икономии и мощност е най - добра, при нея искрата е доста съсредоточена и явно има по ниско пробивно напрежение, с рязането на електрода явно и ти си направил точков разряд един вид, ама си мисля, че свеща ще се износи по бързо така :) майката му е допълнителна волтова добавка към искрата или плазмено запалване.
Ето това е свещ с волтова добавка в началото искрата е предизвикана само от високоволтова бобина а след това подавам и допълнителното захранване.
http://vbox7.com/play:43dd8857

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Нед Фев 23, 2014 12:14 am
от icrow
С това съм чувал, че имало добър ефект, но според мен ще се износи свеща още по бързо, а и е сравнително сложно за изпълнение. Ще покарам известнов време и ще ги погледна как са. Все пак това са ми комплект стари свещи на над 30000км :)
Гугала транслейта го знаем, ама специално за руския ми е по лесно да го чета на руски повече ще разбера от колкото с превода им. :lol:

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Нед Фев 23, 2014 12:17 am
от juliang
Бробата на производителите на свещи е и за дълготрайност.
Както казаха по-горе ако свещта има само едно място, от което да изскача искрата тогава това място ще се износи много бързо, и трябва да се измисли такава форма на електродите, при която при износване на мястото искрата да почне да бие от друго, което да е така разположено, че да не променя характеристиката на искрата.
Едната от идеите е ползване на платина и други материали, които да позволят остър електрод и нищожното му износване. Така искрата ще прескача винаги от едно и също място. Обаче цената на тия свещи е висока.
Другия начин е оформянето на такъв профил на електрода, който при износване на една негова част да "подлага" друга, която да е на същото разстояние и в същия регион. Така ще има голяма площ, която да се износва равномерно и осигурява дълговечност на харакетристиката на свещта.
някои производители поставят 2, 3 че и 4 електрода с идеята при износването на единия искрата да почне да прескача от другия електрод.
А във Формула 1 са решили проблемa доста ... нетрадиционно:
Изображение
Не знам защо това не се ползва и в масовите автомобили, на мен ми изглежда като едно практично и евтино решение...
П.С. Има и една друга заигравака, наречена "топлинно число" на свещта, която може би е в основата на това в масовите коли да се ползват "остри" електроди, но там не съм съвсем наясно вече ... Вероятно и ниждата от самопочистване на свещта при работа с по-кофти гориво при "ширпотребата" оказва влияние върху конструктивното решение.

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Нед Фев 23, 2014 12:31 am
от icrow
Тези ми напомнят на едни със магнитно поле и висока честота на искрата. И така се получава широко и ибикалящо поле на искрата. И може би ещо такова ползват. Заради оргона свещите ми почти не са износени нито централния нито другия. Преди да започна да се занимавам с оргон и се износваха и керамиката беше с тъмнокафяв цвят. А както казах какви ли не настройки на отстоянието пробвах кабелите се си светеха, та с това според мен се отбелязва голям напредък, пък ще видим :)

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Нед Фев 23, 2014 6:07 am
от Philip
Добре си се сетил, Айкроу :D
Принципно всички дву, три и четириелектродни свещи са оформени по този начин.
И аз съм си играл със свещите, но само с разстоянията - заради газта. ...Ама току виж днес срежа едни стари, защото това, което си направил определено ме кефи и смятам, че има полза. :D
Номера според мен е след среза, огъването да докара дължината на среза успоредно на дължината на централния електрод, че ако е само ъгълче близо, то ще се изяде за норматив. Е, и да се докара естествено разстоянието до около 1,2мм, което е най-добре за газта и все пак щади бобината.
Винаги съм се чудил какъв дявол ги е накарал да препречат пътя на ГВС с извит по този начин страничен електрод, но никога не ми е дошло на ум да ги префасонирам :lol:
Ти да не си завършил Вилхелм Пик, т.е. Хенри Форд? :lol:

Re: Свещи: настройка, видове и тн.

Публикувано наCOLON Нед Фев 23, 2014 8:07 am
от Philip
...И резултата:
tip icrow.jpg
tip icrow.jpg (53.45 KiB) Прегледано 20353 пъти
Чак сега на снимката видях, че едната свещ е 6, а другите са 5.
Работа на двигателя:
Преди смяната - студен 1100 оборота.
След смяната - студен 900 стабилни оборота.
До обяд ще я видя как се държи и на път.
До момента не бях поглеждал свещите си, след като сложих оптимизаторите.
Цвета им е оранжево-червен, какъвто не съм виждал никога досега. А мога да кажа, че съм виждал много свещи, защото години наред съм работил в сервизи.