Страница 6 от 8
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Съб Май 10, 2014 5:16 pm
от stefan4o
Така де. По-първите модели чисто и просто си копират бензиновите времена и с коефициент отварят газовите инжектори. Но бензиновите времена на инжекторите не зависят само и единствено от ламбда сондата. При фул-тротъл - пълна газ на български, нейният сигнал изобщо не се взема под внимание, а се работи с твърдо зададени стойности на време на впръскване и предварение (или поне така е при някои Фолксвагени, за другите марки не зная).
Съвсем отделно има хиляди коли в България специално, чиито ламбда-сонди са отдавна отлетели към вечните ловни полета, ама колите си вървят

Визирам тези, дето карат инжекциони с обикновено газово. Няма смисъл да разискваме защо при тях ламбдата се скапва по-бързо, отколкото при тези с ГИ - визирам автомобили без никакви тапове и оптимизатори под всякаква форма.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Съб Май 10, 2014 5:29 pm
от stefan4o
Като споменах Дигифант - това е ЕКУ от Бош (мисля първият електрически инжекцион от БОШ, наследник на К-Джетроник - механичният), което се монтира заводски на Фолксваген (предполагам не само на тая марка), в чийто алгоритъм на работа изобщо няма ламбда-сонда, казвам го, щото вероятно си мислиш, че имам предвид някой комп на газова или поне с такова впечатление останах аз поне.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Съб Май 10, 2014 5:56 pm
от icrow
Ами да така е принципно. Но в моя случай, ламбдата се взима в предвид през бензиновите времена. Това е сигурно, защото със ламбда се поддържат времената на газта с качване на бензиновите. Без леамбда бензиновите пак се покачват, но съвсем леко. Вероятно тази аномалия (поне за мен е аномалия), да се намалява вакума в колекторите след определено обедняване влияе също на корекцията.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Съб Май 10, 2014 6:08 pm
от stefan4o
Виж, аз не искам да се правя на всезнаещ, но държа да споделя нещо за ламбда сондите, като предварително казвам, че това е прочетено от различни източници в нета. Реално интересните ламбда сонди са само широколентовите, които дават реална и точна представа за съотношението гориво-въздух. Мисля, че те се ползват в по-съвременните автомобили, както и с тях се настройват къстъм електрониките от сорта на Мегаскуирт. Теснолентовите сонди - те са по-масовият и стар вариант, показват единствено бедна и богата смес (стехиометричната на практика е непостижима) и реално тяхната роля в сметките на ЕКУ не е с такава голяма тежест. Да не кажа, че при някои направо я няма (както ти дадох пример), а при други играе по-скоро диагностична функция (тук ти давам за пример моята кола, която е с карбуратор с ЕКУ, което ЕКУ даже не ми е ясно защо изобщо го има, като аз дюза за бензина нямам, предварението ми е чисто механично с вакуум и центробежен и т.н. Реално моето ЕКУ управлява само празния ход на колата, смукача при студен мотор и ако не се лъжа режима на пълно натоварване - при мен липсва ускорителна помпа, както при повечето карбуратори). При обикновените уредби някои газаджии слагат ламбда-емулатори, които подават 0.45 волта към ЕКУ и така го лъжат, че всичко е наред и сместа е стехиометрична, за да не се шашка и да не набива грешки.
Като цяло аз лично имах едни идеи за следене на смесите в реално време с индикатор (ламбда монитор му е названието на пазара), но не мисля, че ще ми е от голяма полза при настройките. За мен по-интересните неща в настройката са на първо място предварението и на второ - въздуха към дросела.

Всъщност точно тези две неща ме инспирираха да пусна тази тема, за да обменим опит и да си бъдем от полза. Започнах да чета темата за Шаубергер и честно казано ми стана интересно за намаленото съпротивление на въздуха при минаването през пространство, чрез завихрянето му по подходящ начин и смятам именно там да започна да правя опити.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Съб Май 10, 2014 6:26 pm
от icrow
Това вече е нормално общуване!

Ще проверя моята каква е, но разликата я виждам на софта на газовата във всички режими и може да се каже, че корекцията е незабавна.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Съб Май 10, 2014 6:36 pm
от stefan4o
Всъщност това, което ме притеснява (не зная дали е точната дума) е, че устройствата на Шаубергер е доста трудно да се репликират и възпроизведат. Започнаха да ми прииждат едни идеи, които са логично базирани, подобни на твоите. Само че ми се иска да се запозная малко по-отблизо, така да се каже, с формите на тези спирали, които завихрят въздуха и водата, както и с тяхната насоченост, понеже ако не уцеля ефектът ще е отрицателен със сигурност

Намалено триене на въздуха във въздуховода - при по-тесен отвор на дросела=>същото количество въздух с по-бърза скорост=>по-добро засмукване на газ през плочката=>по-респонсен двигател.

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Съб Май 10, 2014 7:46 pm
от icrow
Ами пробваш. Няма начин. Перките, като завихряне, можеш да ги пробваш, като си изрежеш от прозрачно шише цилиндър, който да ползваш за аеродинамичен тунел

От долу слагаш или пушеща хартия. или пара от кипяща вода. Така можеш да направиш първоначални корекции.
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Нед Май 11, 2014 9:28 pm
от caduceus
Аз като съм почнал да пиша днес, та да драсна и тук
Както вече казах, с връзването на сондата към колата нещата се промениха към по-добро. Днес засякох, че със 19 л газ съм минал 230 км, от които около 100 градско в Ловеч и Плевен /т.е. спри-тръгни, защото няма като в Сф. дълги участъци, а през 200 м - светофар/. На бензин с К3 нещата бяха около 9,5-10 л. градско и 5,5-6 извънградско при нормални съответно 12 и 7,2 л. които се дават за нова такава кола, а не таралясник на 260 хил км като моя /и то ако не броим неизвестно колко са отвъртели джамбазите преди да ми я продадат/. Та сега нещата с газта излизат около 6-6,5 л. извънградско и 10-11 градско. Това го броим за стартов момент за малко допълнителни експерименти, включващи едно просто нещо което ми направи колегата idurchev за да се поизлъже още малко ламбдата
Гледахме с газаджията графиката на ламбдата на компа докато колата работеше и врътнахме копчето на коректора на макс, ясно се видя как се промени графиката към още по-бедна смес. Сега предстои да видим през едни 500-600 км ще върви ли колата /чека си свети междувременно и не ще да гасне/ но като първи впечатления мога да кажа, че има мощност и въобще не се държи като удушена. Коректорчето на Искрен /доколкото разбрах от него/ ще има още по-добър вариант, с интегрална схема, 12 позиционен превключвател и т.н. което ще позволи още по-голямо обедняване и по-точно регулиране. Ще ви държа в течение какво става.
Поздрави!
Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Нед Май 11, 2014 9:45 pm
от stefan4o
Асене, моята каляска 90 набор карбуратор я засякох миналата година на пълен резервоар от Дупница до Стара Загора с каране 90-100 по първокласни и поддържане на 110-120, дори и 130км/ч по магистралата. Изгори ми точно 14 литра до капачката за 280км. После градско лятото в Стара Загора я засякох 9/100 пак на пълен резервоар. Неслучайно ти давам тази статистика. Понеже, както вече знаеш, а и не само ти, обичам доста да чета. Реално погледнато обедняването на сместа като цяло - на бензин, на газ, на дизел и т.н. спомага само и единствено при по-ниско натоварените режими на работа, предполагам и при работа на празен ход. Разковничето на ниския разход с обеднена смес е именно това - да се кара с по-леко натиснат педал на газта и да се поддържа скорост. Да се върнем пак на моята кола - никога не вярвах, че мога да постигна такъв разход. Всъщност виновникът се оказа съединителят, който боксуваше много и не смеех да подавам рязко газ. Мисля, че прекалено обеднената смес би довела по-скоро до висок разход. Казвайки прекалено обеднената - визирам тази, която дори и работеща с оптимизаторите си е доста бедна.
Като отворихме дума за колата ми - преместих единият К3 на акумулатора, другия оставих на горивопровода (останалите два са във филтърната кутия), може ли да удариш рамо дали има напредък като замериш отново? Нужно ли е да търся пак онази снимка, дето я бях постнал преди време или клипчето, което пуснах по-рано в темата би свършило работа. Имам усещането, че като намаля газта от тройника и колата спира да върви - дори с 1/4 оборот опитах - сякаш си загуби вървежа

Към момента градският ми разход се върти около 12/100, но аз не съм спокоен шофьор. Мечтата ми е да засека някой ден с нормално каране, колко може да гори колата ми (успявам да устискам 2-3 дни, после някой ме изнерви и... отиде). Същото важи и за извънградското ми каране - все си викам - тоя път ще карам по-бавно и нормално без да мачкам газта... уви, така и не успявам

Re: АГУ - начин на настройка, подбиране на части и впечатлен
Публикувано наCOLON Нед Май 11, 2014 10:01 pm
от icrow
Асене, може би имаш предвид,че графиката на лмбдата показва или нормална или по богата? Защото логиката е ако покаже бедна смес, да пусне повече гориво.